tirsdag 14. april 2009

Meningen med livet

FØR RIGA:
Vi, dvs jeg, Line og alle fire bikkjene, var på NKK utstilling i Bergen. Tulla fikk flat rød, Aynï flat blå, hehe, men både Tulla og Aynï fikk fine kritikker. Jeg handlet ikke Tulla så bra, og gjorde noen feil jeg ikke er spesielt glad i å huske på, men når jeg tenker meg om var jeg ikke nervøs!! :D Jeg hadde ikke de forferdelige nervene jeg har hatt før, og det gikk i det hele tatt veldig bra sånn sett! Tulla trakk seg ikke, og alt var bare velstand på den kanten. Aynï var i ringen nøyaktig samtidig (min typiske flaks), og ble handlet av Cathrine - takk for hjelpen! Fenris ble NUCH og fikk cacib, så han kom hjem med "hele pakka" heldiggrisen! Frost fikk HP - gratulerer! Vi var ikke et døgn i Bergen engang, bodde på et kjipt hotell rett over Brann-puben, med masse bråk og styr. En drøy kjøretur både opp og ned egentlig, men godt selskap gjør jo saken bedre. ;o)

Skolen og jobb har gått som vanlig, og ellers har vi gått noen turer, som vanlig det også. Den 26. mars til 6. april var jeg på pensjonatet og passet hunder og hester. Hektisk periode siden jeg hadde butikkjobben, skole og klikkertrenerkurs i tillegg, men det gikk fint siden jeg hadde god hjelp av en annen som var der og luftet hunder og hester mens jeg var borte. Siste helgen var jeg altså på klikkertrenerkurs, og da passet Bjarte hundene. Aynï var ikke helt med fokusmessig på kurset, dumma, og jeg hadde mest lyst å vri den hunden opp som en skurefille noen ganger..! Argh altså. Jammen godt det ikke er lydighet vi skal satse på, for joda - det går helt klart bedre med konsentrasjonen i agility *krysse fingrene og se i taket* Håper hun får løpetid snart, for jeg savner å ha noe å skylde på, hehe.. Tulla fikk også prøve seg en noen runder med en som ikke kunne ha med egen hund pga sykdom - og så lenge Tulla får pølse er hun stort sett fornøyd. Sukk, for en enkel trenings-hund..

Etter kurs og pensjonatjobbing var det noen dager fri. De brukte jeg på mer tur og trening, og på onsdag hadde vi ridetime. Torsdag gikk jeg på to timers skitur med Aynï, søsteren min og et søskenbarn som var på besøk. Deretter dro jeg hjem for å hente Tulla og gikk på halvannen times tur med Line. Kjørte derfra direkte for å kjøpe hundemat og direkte derfra og opp på pensjonatet for å levere hunder. Jeg var temmelig utkjørt da jeg kom hjem og holdt på å sovne før jeg traff puten - deilig å få sovne tidlig dagen før man skal opp før fuglene fiser for å ta fly til Riga tenkte jeg, men den gang ei..! Plutselig kom jeg nemlig på meningen med livet - uten å gå nærmere inn på det. Men saken er i alle fall at Bjarte også var enig i at dèt var meningen med livet, og dermed så ble vi liggende å snakke om meningen med livet og alt som følger med og som kan følge med på det. Klokken ble ALT for mye før vi endelig sovnet, og jeg tror egentlig ikke jeg sovnet skikkelig engang før klokka ringte alt for tidlig. Opp og ut og tut og kjør. Flyet var presis og alt gikk fint.

I RIGA:
Når jeg bare får tid skal jeg legge inn fotoalbum fra turen, for bilder sier som kjent med enn tusen ord. Men mye av tiden gikk med til å sitte på cafè og tegne bilder av meningen med livet. Drikke litt vin og spise rar mat fikk vi også til. Men fryktelig kort fortalt: i Riga er kald drikke lunken, og varmt vann i dusjen er lunkent, maten er sur og doene er kule - bortsett fra hotelldoen, den var rar. Gatene er veldig rene, folk er ikke påtrengende og vil ikke selge oss turister noe, men lar oss gå i fred. Dessuten har de noen kule konsept-restauranter. Mer om det senere. ;o)

ETTER RIGA:
Vi kom hjem i går, så jeg har ikke rukket så mye. Hentet hundene, som stinket hund merkelig nok, og de var så trøtte at de har stort sett bare villet sove. Tulla har blant annet gått tur med en chihuahua av alle ting, og Aynï har bare lekt seg. Sånt blir man jo skitten av, så de er ekle å ta på. Har veldig lyst å dusje de, men det blir ikke før over neste helg, for til helgen skal de nemlig på "ferie" igjen. Da skal jeg på RS i Oslo, og der har ikke hunder tilgang utrolig nok. ;p I dag har jeg vært på jobb, på besøk til foreldrene mine og avlevert noen reisegaver, og så var vi på ridetime. Jeg har vært "hjemom" bare en time nå og da mellom alt annet, så jeg føler i grunn jeg bare har fartet rundt og gjort mye rart, selv om jeg strengt tatt ikke har gjort så mye. Den tiden jeg har vært hjemme har jeg, bortsett fra å lufte hund, sittet endel på nettet og lett etter meningen med livet. Spennende, men vi har ikke funnet den enda.. ;o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar