tirsdag 21. april 2009

Våren og røytetiden er her

Nå er det tydeligvis på tide å gjøre noe med disse bikkjene. De har hatt noen slappe dager mellom "alle" kenneloppholdene. De skal få lov å roe ned etter å ha vært der, selv om de trives utmerket så krever det jo litt mer energi å være på et annet sted og gjøre andre ting enn man gjør til vanlig. Noe av det beste er at Tulla har lagt sin elsk på Trude; de er blitt såå gode venner! Før har Tulla vært skikkelig furten for å bli "forlatt" der oppe, Aynï syns jo bare det er stas å komme "hjem". Tulla har vært mer eller mindre lydig og gjort som hun har blitt bedt om, men med et blikk som sa "dette gjør jeg bare på nåde", haha! :D Hun har flere ganger på tur bare snudd og tuslet hjem - "nå gidder jeg ikke dette tullet mer", har det virket som om hun har sagt. Men de siste gangene har hun gått og klenget på Trude, i motsetning til før da hun knapt hilste på henne. Nå vil hun til og med ligge i fanget!! :O Dèt er noe hun knapt vil hjemme..!

Men tilbake til poenget; nå har de hatt to dager med ro, og det er mye mer enn nok syns de! De leker og herjer sånn her inne, at nå er det på tide med litt skikkelig aktivisering. Håper det går an å sykle snart, i alle fall kan vi trene litt agility. Tullas halthet er heldigvis borte forresten, det var sikkert bare et lite overtramp. :o)

I dag var vi på visning på et hus, før vi dro på ridetime. Før det hadde jeg kammet gjennom to forsømte bikkjer, og klippet klør. Jeg er nok mye mer sliten etter helgen enn det hundene er, men så stod jeg jo opp kvart over fem på lørdag også.. På'n igjen kl ni på søndag, og så blir det jo gjerne sent begge dagene. Nå har jeg endelig hentet meg inn, tror jeg, og kjenner det kribler i kroppen etter å få gått en lang tur.

Runden på stellebordet avslørte at Tulla har fått røytetid. Og så til de grader også! Det fallt av store mengder pels, som jeg jo selvsagt er glad jeg kunne kaste og slippe å støvsuge opp, men fysj og uff altså - røytetid er ikke noe gøy syns jeg! Men det finnes vel knapt noe bedre vårtegn enn røytetid, eller hva? Pelsen og klærne skal skiftes til noe lettere - nå blir det varmt i været dere! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar