lørdag 14. november 2009

LP-treningsbilder

På onsdag var vi på klubben (alene som vi vanligvis er) og trente litt lydighet. Fotografen min, Bjarte var med og tok noen bilder:

Fot




Innkalling kl 1


Innkomsten


Hopp over hinder (kl 1?)


Fokus i lufta!


Og etterpå..


Halen går hele tiden!





Avslutter med et bilde av drakampen som jeg brukte som belønning. Det skulle vise seg å være i overkant heftig for Tulla som mer enn gjerne jobbet for smuler den dagen.. Jeg måtte fint legge den bort for å hindre at hun ikke fikk lyd. Sånn er det når man har en hund som elsker både å jobbe, spise godis og leke! Jeg merket også at hun gikk mye bedre hvis jeg belønnet sjeldent. Hvis hun måtte gjøre en hel øvelse før hun fikk belønning, var hun mye mer konsentrert enn om jeg belønnet midt i for noe som var bra (en god vending for eksempel).

Hopp over hinder vet jeg egentlig ikke hvordan skal se ut, og for å være helt ærlig har vi ikke trent på det før heller.. :/ Og så lurer jeg på hvor høyt det skal være? Innbilte meg det skulle være mankehøyde, men det så så lavt ut..?

3 kommentarer:

  1. Ser veldig bra ut, og du er heldig som har en hund som jobber seg opp i intensitet om hun ikke får belønning. Slik virker det på det du skriver iallefall :o)
    På hinderet teller det veldig bra om de raskt går i kontakt med fører igjen etter hoppet :o)

    SvarSlett
  2. Minn meg på hvorfor du ikke har starta LP med henne...?

    SvarSlett
  3. Takk Marie! Spørsmålet er vel om hun holder en hel konkurranse, tror nok det kreves en god del jobbing før noe sånt. :o)
    Og Line; fordi jeg er ganske sikker på at vi ikke kan (eller vet om) alle øvelsene i kl 1, haha!! :p

    SvarSlett