søndag 15. mars 2009

Typisk helg!

I helgen har vi hatt en nokså typisk helg:

Lørdag: 2,5 timers tur i skogen. Tulla trakk godt der hun skulle trekke, Aynï dro på Bjarte og av størrelsen på tunga å dømme, la hun virkelig sjelen i det!

Søndag: To timers skitur med Aynï og faren min. Helt fantastisk flink liten bisk, trakk meg gjorde hun også, og oppførte seg eksemplarisk! 1 times lydighetstrening med Tulla - som var veldig flink hun også!

Vanligvis ville jeg tatt Tulla med på ski, men siden vi skulle gå med faren min, ble det Aynï - noe jeg slett ikke angret på! Det frister virkelig til gjentakelse, for hun var skikkelig flink. Passerte mange hunder, og hun bare løp forbi og brydde seg ikke om at de ville hilse.

Tulla trente på å holde fokus selv om jeg kikker frem, og på vendinger. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal oppføre meg i vendinger; kan jeg se mot den retningen vi skal gå et par skritt før vi snur, som man gjør når man rir? Eller er det for mye påvirkning, sånn at det trekkes for det i en konkurranse? Uansett, det fungerte i alle fall kjempebra, og vendingene ble riktig så pene etterhvert. :o) Belønnet en del med ball, og heisann som det går da! Jeg var litt redd for potene det hun krafset seg avgårde på snø-isen, seilte inn i brøytekanter og bråstoppet så bakbeina fløy opp over hodet..! :O Men det var gøy, syns hun, og det er vel det viktigste, ikke at jeg står med hjertet i halsen?

På lørdag var Bjarte med på tur, og til han å være var det en lang tur. Fint vær, tok en del bilder (som jeg endelig fikk over på dataen med det nye programmet), så jeg tror nok det skal bli album av de etterhvert! Her er en liten (uredigert) smakebit:



Meg og de gode hundene mine!

Hundene mine på bordet hvor vi tok en kaffe og et kinderegg.

Tulla trekker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar