mandag 8. oktober 2007

Røntgen i morgen og freestyle (?) trening

Kvart over to i morgen drar vi i vei til dyrlegen. Jeg ringte dyrlegen i dag, siden Tulla ikke har blitt noe (særlig?) bedre. Hun harket opp en stor slimklatt igjen i dag, og i går hadde hun sånn "innover-snork" flere ganger. På en måte harker hun mindre, men "snorker" mer. Tror jeg da. Det er litt vanskelig å si..

Det blir ikke til at vi tar endoskopi. Heldigvis vil jeg si. Det er en annen dyrlege som vi skal til i morgen, enn han vi var hos sist. Hun vi skal til i morgen er vår "faste" dyrlege, som jeg har stor tiltro til. Syns sånt er litt viktig. Hun mente vi skulle ta røntgen i stedet, og det holder jeg med henne i, var bare redd for at det kanskje ikke ville vises på et røntgenbilde, men det får vi jo svar på i morgen. Hvis Tulla er rolig, slipper vi å dope henne ned også, og jeg håper og tror at de (vi?) klarer å holde henne rolig. Hun er liksom den typen; bare ligger der og finner seg i ting, og skjønner at nå må hun ligge dønn rolig.


Siden jeg har tatt det litt med ro med Tulla på grunn av dette, har vi vært lite ute. Det har regnet endel uansett, så jeg lider ingen nød. Tulla har jeg trent inne, og av alle ting har hun nå lært seg
  • å gå slalåm mellom beina mine
  • å komme mellom beina mine bakfra og sette seg og kikke opp på meg
  • å rygge sammen med meg mellom beina
  • å gå fremover sammen med meg mellom beina mine

Spør du meg, høres dette nesten litt ut som freestyle! Tester ut ishavs-kaviar-mix på tube som belønning, og med en gang jeg tar det ut fra kjøleskapet er den litt rar, men etterhvert er den ganske så god! Holder vel til hverdagsbruk, tenker jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar