mandag 22. oktober 2007

I 110

Jeg tror ikke jeg blir noe klokere angående rase med det første. Men jeg kan jo se på de positive sidene ved saken; jeg vet i alle fall om flere raser jeg ikke skal ha!

I går var jeg på tur med Line og Fenris, og det var kjempebra å se at Tulla og Fenris gikk så mye bedre overens enn hva de har gjort før. Tidligere har han vel vært litt preget av å være ung og litt vill, og Tulla er tross alt en god del mindre, og ikke verdens mest selvsikre tispe, så da hun prøvde å si fra om at han var litt vel brå i bevegelsene sine, så tok det ikke mange sekundene før han glemte det. Og når Tulla ikke kan stå i ro og være behersket, men har behov for å kaste seg etter han for å få frem sitt budskap, så gikk det ikke mer inn. Men i går var ting betydelig mye bedre, og det var veldig fint å se! Fenris virket faktisk litt høflig..! Peip selvsagt og ville jo leke, men Tulla var med og de løp og løp. Og når hun sa fra (fremdeles på samme "tøffe" måte), så hørte han veldig bra etter, og holdt seg litt på avstand. Kanskje han holder på å bli voksen?

Det var rett før jeg måtte til dyrlegen og insemnere en hund i dag, men det slapp jeg. Litt kjipt, siden jeg gikk glipp av en opplevelse, men ganske greit også, siden jeg hadde nok å gjøre. Forelesningen startet kl åtte, og biogeokjemiske sykluser er ikke mitt spesialfelt. Litt tidlig en mandags morgen for sånt, syns jeg! Etterpå raste jeg avgårde til hundepensjonatet, gikk tur med de hundene som var der, møkket hos hestene, og ordnet litt i kennelen. Følte jeg hadde konstant dårlig tid, siden jeg skulle på jobb til fire, men alle hundene fikk faktisk tur på nesten en time hver, så de hadde det ikke så verst!

Verre var det kanskje med Tulla, som bare fikk en kjøretur til vannspeilet og løpt på stranden. Men hun var jo på fin tur i går, så jeg tror ikke hun heller led noen nød. Jeg derimot, som har slitt og jobbet og strevd i hele dag, jeg er sliten jeg..! Og i morgen er det på'n igjen! Føler det går i 110 km/t her for tiden..!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar