tirsdag 22. april 2008

Båndtrening og bilkjøp

I går hadde jeg dugnad på å lære Aynï å gå i bånd; jeg satte av store deler av formiddagen før jobb til å gå tur med henne, og jammen sann ble hun ikke MYE flinkere! Nå stopper hun sjelden å klør seg, og hun stritter ikke så mye imot når båndet blir stramt. :o) Vi gikk forbi en barnehage og en skole, og utenfor skolen var det noen jenter som ville hilse. Aynï er strålende fornøyd med å hilse, men det klødde tydeligvis endel i tennene, for de ble tatt i bruk etterhvert. Hun biter heldigvis ikke hardt, og jentene tålte det godt, og lo bare og sa hun prøvde å spise de som forrett. Tydeligvis et nytt ord de hadde lært seg..

Aynï rullet rundt på ryggen i veistøvet mens jentene koste med henne, og hun ble dermed temmelig grå og skitten. Så da vi kom hjem var det rett i vasken (!) sånn at jeg fikk bade henne. Det er vel første gangen så vidt jeg vet, og hun var litt vill til å begynne med, naturlig nok. Etterhvert fant hun det i seg, og det virket som om hun likte varmt vann bedre enn lunkent; greit å vite til neste gang. Jeg måtte jo skylle hodet også, for hun har store barter som blir raskt skitne. Akkurat det var ikke så stas, men det gikk da greit det også. Tørket henne godt etterpå, men tydeligvis ikke godt nok; hun klikket totalt i vinkel og ble helt tulleruskomsnusk og løp frem og tilbake, kastet seg rundt og gnidde seg i tepper og puter mens hun lagde morsomme terrierlyder. Minnet nesten litt om Casper, bare enda verre! ;o)

Tulla hadde en dårlig dag i går, og var slett ikke seg selv. Inne, og med Aynï var hun fin, men ute var hun rett og slett forkastelig. Fysj. Jeg hadde egentlig tenkt med på hundetreff i dag, men jeg må se an formen hennes. Er hun som i går, så tror jeg det er best å droppe det.. Lurer på om det er pga noe ørevondt; ser at hun har et lite tilbakeslag av det hun hadde sist, men homeopaten sa at det nok var fordi hun fremdeles går på pillene. Så da håper vi at det går over, igjen. Det er forresten ikke så ille som sist gang, og kun på ett øre, i alle fall foreløpig.

Vi har forresten allerede hatt besøk av Oscar; han er mye innom for tiden. Koselig det, for han er en snill liten gutt som leker godt med begge jentene mine. I dag var ikke Tulla sjalu når han og Aynï lekte heller, så det går da fremover!

Klippet klørne på Aynï her om dagen, det gikk jo kjempefint. Hun lå der på ryggen (tror det er metoden jeg skal bruke på henne), og tygde litt på fingrene mine, litt på klosaksen og litt på seg selv, mens jeg klippet og ordnet. Vet nesten ikke om hun merket at jeg klippet en gang, så det spørs om jeg kan kalle det for trening..!

Ellers har vi vært i banken og fått flyttet lånet i tillegg til å ta opp litt mer, så nå kan vi kjøpe oss bil! :D Vi kan kjøpe den i morgen bare vi hadde hatt en å kjøpe, men den vi hadde i kikkerten var selvsagt blitt solgt i går.. :o( Planen er jo at jeg nå skal få meg en litt mer skikkelig bil, som kommer seg opp de bakkene jeg vil opp, også på vinterstid. Valget har endelig falt på Galloper Exeed, den lange varianten. Skikkelig praktisk hundebil; firhjulstrekk og hele pakka! Wee! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar