fredag 25. april 2008

Populære Aynï

Forholdet mellom Tulla og Aynï holder på å endre seg litt ser jeg, men jeg har problemer med å se om det er pga hvordan Tulla er nå, eller om det bare er en generell utvikling hos valpen. I alle fall har Tulla så vidt begynt å sette henne litt mer på plass. Noen ting får hun ikke lov til mer, og da prøver Tulla å holde Aynï over snuten, det vil si - det blir hodet, for Tulla er jo så stor og Aynï så liten, hehe.. Hun er veldig rolig og behersket når hun gjør det, og er veldig forsiktig, men det er nå en endring jeg ikke har sett tidligere likevel.. Derimot får Aynï nå lov å gjøre andre ting som ikke var så ålreit før; som å klatre på Tulla når hun ligger, legge seg til å sove helt inntil henne og slikke henne veldig i ansiktet. Hun får lov å trø på hodet hennes og sprette opp på ryggen hennes. Det "verste" som kan skje, er at Tulla lager en slags misfornøyd gryntelyd hvis Aynï styrer alt for mye oppå henne, og at hun deretter gjesper. Når Tulla da gjesper er Aynï der med en gang og stikker hodet inn i "løvens gap", haha! Skikkelig morsomt å se, og Tulla får jo store problemer når hun skal lukke munnen igjen etterpå.

Var en tur på butikken og handlet, og mens Bjarte var inne stod jeg utenfor med Aynï. Skal si hun er populær! Har aldri opplevd så masse positiv respons på en hund før, og jeg tror det er utelukkende pga størrelsen, eller mangelen på sådan, som gjør det. Det er i alle fall det alle kommenterer; "Åååååå for en liten og søt hund!" sier de. På den lille stunden Bjarte var inne, hadde hele seks personer kommet bort og hilst på henne, og flere hadde stoppet og sett på og kommentert. Det er endel utlendinger her som (type polakker osv), og til og med de barske mannfolka kom og satte seg ned og lagde nusselyder til henne. Aynï blir jo fra seg av glede, men var nok litt trøtt, så hun hopper litt opp og begynner å bite i fingrene deres. En dame som kom bort og strakk hånden ned, ble møtt av to stk labber som dro seg nedover hånden og som deretter falt i bakken, etterfulgt av en strekkende Aynï. Hihi, hun får masse god oppmerksomhet i alle fall, noe som er veldig koselig! Begynner virkelig å like denne størrelsen på hund.. så nå gjenstår det bare å se hvordan hun blir som voksen; kanskje jeg kommer til å holde meg til små hunder heretter??! :O

Akkurat nå ligger Aynï og drømmer, bjeffer og kaver; tydeligvis noe spennende hun drømmer om! Glemte jo helt å nevne det; Aynï lå jo i sengen i natt (for første gang), men tror du ikke - i morges våknet jeg uten noe Aynï i sengen - hun lå på gulvet, hun! I kassen sin der hun pleier å ligge. Ikke aner jeg hva som har skjedd, eller når; for jeg våknet slett ikke av at hun falt eller hoppet ned, og jeg tviler på at jeg har puttet henne ned på gulvet i søvne. Mobilen min som lå til lading hadde også falt ned, og flippen hadde åpnet seg. Aynï var surret litt inn i ledningen og lå og vasket seg på mobilen; håper bare hun ikke har ringt til noen og sagt noe dumt..! ;o) (Og sånn for ordens skyld; mobilen blacket i natt, jeg våknet og la den til lading etter at jeg hadde sett Aynï lå på gulvet, så hun har ikke surret seg inn i den og falt ned altså..)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar