torsdag 12. juni 2008

Oppsummering av tiden som har gått og kanskje litt til

Hvor skal jeg begynne? Jeg hermer etter Line og tar en oppramsing av det jeg husker, i vilkårlig rekkefølge, fra den siste tiden:

  • vært på hyttetur i Sverige med Bjarte og hundene
  • gått fjelltur i Sverige
  • badet i innsjø hos søta bror
  • trent alene-hjemme-trening med Aynï
  • badet i vann på den andre siden av grensen
  • Aynï har svømt i nabolandet!
  • og det har Tulla òg!
  • vært på grilltur med hundefolk - Aynï svømte igjen (alltid like ufrivillig)
  • Aynï har vært på bilcross med Bjarte
  • Tulla og Aynï var med meg på fjelltur og vi fant et nytt fint sted å gå
  • har fått en liten oversikt over sommeren på pensjonatet
  • har jobbet noen dager
  • badetur med Tulla; hun digget det!
  • Aynï har vært på besøk hos "slekten"
  • har leitet etter hundeartikler av interesse
  • fått resept på Galastop til Tulla og hentet den ut
  • ryddet litt i huset
  • klippet klør på begge to (og meg selv!)
  • vasket litt klær
  • eksamen i etologi er overstått (det er vel det første jeg husker av dette i det siste)
  • lett etter, og funnet nettside med fine halsbånd som jeg skal bestille til Tulla
  • skrevet referat som jeg bare må huske på å sende inn
  • må også redigere noen bilder jeg skal sende inn til "trykk"
  • tatt masse bilder av hundene
  • trent agility med Tulla
  • vært på middagsbesøk hos ei venninne og typen
  • fått kortet slukt av minibanken
  • trent innkalling med Aynï
  • trent apport med Aynï (og hun er dritflink!)
  • gått tur i nabolaget i regnvær (!!!) med både Tulla og Aynï
  • hatt besøk av lillesøstersen og en venninne av henne
  • satt inn massivt treningsopplegg for Tulla mtp bjeffing - foreløpig veldig lovende!
  • fått lillesøsteren min til å komme innom og lufte hundene (Aynï) mens jeg er på jobb
  • spylt av bilen
  • trent bådntrening med Aynï
  • lest bok (ikke ferdig enda)
  • trent innkaling med Tulla
  • vasket huset
  • klippet Tulla sånn grovt (og stygt!) på ørene og potene
  • ordnet med banken om å få pengene mine inn på rett konto (noen hadde glemt å gi beskjed om ny konto for lønn, og plutselig var kontoen avsluttet, kortet slukt og nettbank utilgjengelig..)
  • blitt solbrent
  • gitt begge dyrene ormekur (en skikkelig en denne gangen)
  • kjøpt med oss våre kvoter fra Sverige
  • hatt besøk av moren min (og antageligvis såret henne dypt og inderlig)
  • sett en film (Charlie Wilsons War), den var skuffende dårlig
  • vært veldig flink å ta med Aynï på minst to turer (minst en i bånd) hver dag
  • kjøpt seng til Aynï som hun digger
  • kjøpt enda et nytt bur til Aynï (så nå har jeg ett til salgs)
  • gått tur til elven med bikkjene
  • vært på flere skogsturer med jentene mine
  • grillet masse
  • og spist micromat når det er drittvær
  • fått Bjarte til å hente mer mat til Tulla (jeg har ikke hatt tid, og vips var det tomt)
  • for ikke å glemme helgen som nettopp var (???) med agilitykonkurranser..
Sånn. Nå husker jeg ikke mer. Men dette var jo ganske mye husk syns jeg.

Generelt aner jeg ikke hvor tiden har blitt av. På en måte føler jeg ikke jeg har gjort noe som helst, på den andre siden har jeg nesten ikke slappet av på det jeg kan huske. Har ikke rukket å gjøre det jeg burde gjort, for alt har gått i ett. De dagene jeg har sittet mest, var på agilitykonkurransene i helgen, og da hadde jeg ikke nerver til å sitte; måtte bare stå og trippe hele dagen! Har jo vasket huset, men det trengs jammen å gjøres igjen nå. Tulla har hatt løpetid, og den varte i tre uker, men tre uker har virket som tre dager, og da går sannelig tiden fort! Så sånn går nu dagan.. Jeg syns ting har gått kast i kast siden i alle fall helgen før eksamen. Eller gjerne lenge før det også; egentlig siden eksamenstiden begynte. Når nå det var..

Akkurat nå har jeg bestemt meg for å sovne raskt; slapper bare av med lett blogging og en litt tyngre vin først.. ;o) Fra Sverige, selvsagt.. Hundene ligger og tygger på hvert sitt tyggebein, og vil egentlig aller helst ha den andre sitt bein. Rare dyr. Jeg vil helst ha sengen min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar