fredag 14. desember 2007

Opptrapping til juleferie

I dag har vi vært en snartur hos dyrlegen, for en etterkontroll av øret i forbindelse med kuren hun gikk på for litt siden. Øret så så fint ut som det kunne gjøre, og det er jo toppers nyheter! Det andre øret som ikke har vært i trøbbel, så også bra ut. Ba dyrlegen lukte på ånden hennes, for jeg synes den kanskje er litt dårligere enn hunders flest. Men sånn er det ganske enkelt; noen hunder har rett og slett litt dårligere ånde enn andre, og Tulla er nok en av de. Ikke at det er så veldig ille, men når hun gjesper meg i trynet så er det ikke akkurat tyggis-ånde.. ;o) Munnhulen så frisk og fin ut, og av alle ting gikk jeg faktisk fra dyrlegen med en friskmeldt hund! Det må vel nesten være første gang tror jeg, haha..!!

Gikk tur med Line, Fenris og Spot etterpå. Merkelige hunder alle sammen. Spot (og Fenris) var ikke helt enige i at Tulla var ferdig med løpetiden tror jeg. Og så var det jo en stund siden vi har gått tur med de løs, løpetiden som grunn selvsagt. Tulla fikk inn og hilse på Pus og Terror (kattungen) etterpå. Det gikk vel så som så kan jeg vel si. Trodde nesten hun ville drept Pus hadde hun fått munnen rundt han (han satt trygt og godt høyt oppe i vinduskarmen og så bare overbærende ned på Tulla). Så kom Line med Terror, og da var ting litt greiere. Hadde et ørlite håp der en stund for at det skulle gå bra, men da hun fikk hilse på henne igjen skulle hun bare dytte på henne, for å se om hun peip! :O Dumme Tulla, tror alt er pipedyr, hun..!

I morgen reiser jeg opp på pensjonatet, der er det nesten ikke vann, litt strøm, men ikke tv eller internett eller telefon, og knapt nok mobilnett. Så med andre ord kommer det ikke til å skje så mye på bloggen den nærmeste uken (i alle fall ikke mitt verk), og jeg kommer vel kanskje heller ikke til å være like tilgjengelig alltid.

Valpekullet er ventet på torsdag, så får vi se da, om det stemmer! Krysser fingrene for at alt går bra og normalt under fødselen; helt etter boken rett og slett! Blir ferdig på lørdag, så reiser vi nedover den 23. tenker jeg. Tviler dessverre på at det blir noe tidligere, siden jeg ikke har pakket enda.. *host* Men skal prøve å få skrevet litt om diverse ting før vi drar, men hvis ikke, eller uansett: GOD JUL!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar