onsdag 10. desember 2008

Vinterens første skitur

Brr! Nå er vi nettopp kommet hjem fra vinterens første skitur - i hele 14 minusgrader! Litt ambisiøst kanskje, men noe må man jo finne på for å aktivisere disse bikkjene. :o) Først ute var Aynï; Tulla var godt påkledd i bilen mens hun ventet. Aynï har aldri sett ski før så vidt jeg vet i alle fall, men hun tok det som den største selvfølge at hun skulle gå pent foran i løypen, gjerne i "skøyte"-sporet. Flinke lille-bisken det! Etterhvert begynte det å danne seg isklumper under potene hennes, og da var det ikke så gøy lenger. Må begynne å smøre med noe der skjønner jeg.

Tulla derimot, fikk så å si ingen isklumper, noe som jeg nesten syns er litt rart. Men for all del; jeg klager ikke! ;o) Tulla var gal. Igjen. Og nå begynner det nesten å bli litt plagsomt. Lurer på om jeg må finne på noe lurt der altså, det går jo ikke an å ha en gneldrebikkje som er så stor! :p Men hun trekker i alle fall, av hjertens lyst, og det er jo fint. Holdt ikke på så lenge, siden jeg har fått nyss i at det faktisk fremdeles er agilitytrening på onsdager og jeg har tenkt meg dit i kveld.

Aynï var rimete i bartene og Tulla var rimete i ørene, men nå har vi alle tre begynt å få varmen i oss igjen. Deilig med litt energi-piff midt på dagen! :o)

1 kommentar:

  1. Hei, jeg bruker hundesokker eller babysokker som jeg teiper på fotene til Kita. Slik ungår jeg både klumper og at hun blir sårbeint når vi er på skiturer.

    SvarSlett