søndag 8. mars 2009

Ridetime og skitur

Dagen i dag startet med vind. Så mye vind at det var like før ridetimen ble avlyst. Ridelæreren var syk da vi egentlig skulle ha time uken som var, men vi fikk flyttet den til i dag, og litt vind skulle da ikke stoppe oss vel?? Bjarte rir jo uansett en kaldblods, en voksen og erfaren sak som ikke skvetter for småtterier - prøvde jeg i alle fall å si, da han lurte på hvorfor timen skulle bli avlyst pga litt vind. Men vi kom oss oppover, og vi kom oss på hestene. Bjarte er blitt mye mer trygg, og nå rir han stort sett alene. Han holder på å lære å svinge og styre hesten, stoppe, starte og rygge. Alt sammen i cowboysal, selvsagt! ;o)

Jeg får kjøre mitt eget løp. Sist gang red jeg en araberhoppe, og jeg må si jeg fikk sansen for henne. Heldigvis knirket ikke kneet mitt heller, så henne fikk jeg fortsette med! Jeg kan dessverre ikke ri alle hester, pga kroppsfasongen deres - ett eller annet gjør vondt i kneet. Men jeg og araberhoppa passet som fot i hanske, både på ene og andre måten. Red henne i dag også, og synes jeg fikk samlet henne fint. Ikke var hun særlig skvetten for vinden heller, men det fikk jeg høre var min "feil", fordi jeg var så avslappet. For å si det sånn: jeg har sittet på mang en rar hest som har gjort mang en rar ting, så om hesten skvetter litt, sparker bakkut eller steiler en gang i blant, så er ikke det noe jeg lar meg bemerke av - jeg sitter bare der, følger bevegelsen, og rir videre.

Hun er utrolig følsom også, og da er det moro å ri! Noen ganger lurer jeg på om vi driver med tankeoverføring, men så merker jeg at bare jeg tenker på å snu til venstre, så legger jeg hodet en halv grad mot venstre, og det merker nok hesten. Helt utrolig altså - og jeg håper jeg får ri henne helt til vi er ferdige på kurset! :D

Etter ridetimen dro vi rett ut på skitur. Dvs, Bjarte stakk innom sykehuset for å hente moren min som har ligget der en uke med brukket arm for å kjøre henne hjem, mens jeg skiftet og selte på bikkjer. Bjarte syntes ikke det var helt stas å være på skitur i dag, og uttrykket "svett og sur" (som stammer fra sweet & sour), passet temmelig bra, haha! Han kavet og styrte med bånd, ski og staver, Aynï som var festet i magebeltet skulle ikke fremover, og i det hele tatt var det visst et lite mareritt å være med. Men vi fikk da tatt noen bilder som jeg håper å få inn på hjemmesiden etterhvert.

Da vi kom hjem støvsugde jeg huset mens Bjarte tauet en nabos vrak av en bil. Ellers har vi bare kost oss i dag; sett film og spist god mat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar