tirsdag 5. mai 2009

Sykkeltur og allè-slalåm

Årets første sykkeltur er unnagjort, og den ble på i underkant av 8 km lang. Flinkeste Tulla som bjeffet bare et par-tre bjeff før hun satte igang! Holdt utrolig god intensitet hele veien, og generelt virket det ikke som om hun skulle gjort annet enn å trekke sykkel i hele vinter faktisk. Hun lå bedre i selen enn hun har gjort tidligere også, slik at jeg slapp å ligge bak og lirke så veldig mye. :o) Tok en pause halvveis hvor hun ble spent fra sykkelen og vi gikk litt rundt. Fikk tilbud om å drikke, men det var visst ikke så interessant. Syklet tilbake og tok det veldig rolig den siste kilometeren; vi var helt nede i gangfart. Men Tulla trakk! Hun var slett ikke sliten nok mente hun.. Fikk drikke fra en bekk da vi var nesten fremme, og syntes også det var godt å bare stå litt i den. Jeg satt som vanlig og bremset stort sett hele tiden; hun er i ganske så god form! :D En nydelig tur, som var så perfekt som den kan bli!

Aynï har fått trent allè-slalåm i dag. Flyttet pinnene ca ti cm nærmere hverandre, så nå er allèen i underkant av 50 cm bred (har ikke målt, ta det med en klype salt). Hun begynner virkelig å fatte at hun skal løpe rett frem og ikke hoppe ut før hun er ferdig med alle sammen, og at det ikke er noen vits i å fortsette når jeg sier "feil". Da snur hun og så prøver vi en gang til. Jeg kan bli stående igjen ved "start", og hun fortsetter - flinkeste kråkebollen min det! Jeg kan løpe hit og dit og jeg kan kalle henne til meg gjennom slalåmen. :D Vi har også trent litt med doggie-zen, sånn at belønningen er synlig for henne, men at hun ikke får ta den før hun får klikk for å ha sprunget riktig. Nå virker det nesten sånn at hun synes det begynner å bli litt kjedelig; hva er vitsen med å løpe bare rett frem hele tiden da? Er dèt noe gøy 'a? Virker som om hun lurer på hvor dette skal ende; var dette virkelig alt liksom? Tror også jeg skal begynne å føre treningslogg for henne der, for å se på antall korrekte repetisjoner. Kanskje kan jeg flytte sammen oftere enn det jeg har gjort til nå?

Ellers på timeplanen står litt husarbeid (Tulla røyter, har jeg nevnt det??), før vi i kveld skal på ridetime igjen. Noen flere slalåmrepetisjoner blir det nok også tenker jeg. :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar