fredag 18. september 2009

To små mil

Da har jeg nok en gang vært ute og syklet med Tulla. Syns ikke jeg gjør stort annet enn å sykle med henne og jobbe for tiden, og det er jo på en måte bra? Derimot går det utover stakkars Aynï (som Bjarte må ta seg av de dagene jeg ikke har tid til noen ting), og Bjarte.. Han jobber jo tidlig, og jeg jobber stort sett bare seint. Det resulterer i at vi ikke ser hverandre mer enn en time eller to på kvelden, og da er vi kanskje både slitne og trøtte begge to. Men jobbe, det gjør jeg i alle fall, og det skal jeg jo slett ikke klage på!!

Syklet, ja.. Tenkte å prøve å sykle to fulle mil i dag, i motsetning til 1,4 som vi har syklet før. Men grunnet mine elendige matte- og distansekunnskaper, så endte vi opp med bare 1,8 mil. Men det er i alle fall lengre enn hva vi har syklet før, og det er nok greit å ikke øke alt for mye første gangen. ;o)

Jeg syklet inn til slutten av veien (minus den siste korte, bratte bakken; den er bare demotiverende), og siden jeg "tok distansen" bare fra der vi faktisk begynner å sykle, og ikke fra bilen, stod måleren på ca 6,5 km da vi tok pause. Egentlig skulle den vel stått på 7 eller 8 ifølge reglementet, men det tar vi senere. ;o) Tok en pause på ca kvarteh der, slik reglene sier. Deretter syklet vi tilbake til vannet før vi snudde og syklet inn til slutten av veien igjen, oooog tilbake til vannet før vi tok pause. Da hadde vi, for de som fremdeles henger med haha, syklet 6km til før andre pause. Tok pause i ca 20min, slik reglene sier. Så syklet vi hele veien tilbake fra vannet, det er ca 4km. Hvis jeg har husket distansene riktig nå (noe jeg ser jeg ikke har, huff da), skal det bli ca 1,7-8mil altså! :p De siste 300-400metrene fra der jeg går av sykkelen og tilbake til bilen, regner vi ikke med. I alle fall stod måleren på sykkelen på 1,8 da vi kom tilbake til bilen..

Men, så kommer jo til slutt et pittelite poeng (det må man vel ha?); det er altså 300-400meter fra der vi stopper og sykle, til bilen, og det stykket leier jeg henne, ergo holder vi gangfart. Når vi da kom tilbake til bilen, hadde hun sluttet å pese! Hun har syklet 6,5km - 15min pause - 6km - 20 min pause - 4 km sykling - 400 m gange - hvilepuls!

Ok, dette stemmer ikke med distansen jeg sier jeg syklet, men drit i det - hun har hvilepuls etter 400 meter gange, og dèt er poenget mitt! :D Jeg fatter det egentlig ikke, for etter hver pause hun får på turen, jo raskere henter hun seg inn. Altså; ved første pause er hun ikke i hvilepuls når vi fortsetter og peser gjerne litt fremdeles, ved pause to har hun sluttet å pese før vi fortsetter (men den er jo 5min lengre), men når vi knapt har hatt pause og hun kun har gått i 400m, er hun altså helt rolig i pusten - snåle greier! Noen teorier? I tillegg må jeg jo si at hun presterer stort sett bedre og bedre for hver pause hun får; hun får opp mer fart etter en pause enn hva hun hadde da vi startet (i trav altså).

Jeg var forresten veldig spent på hvordan hun ville takle å SNU og sykle til slutten av veien enda en gang, men diggeste hunden min - hun snudde, og beinet avgårde som om hun ikke skulle gjort annet! Hun var slett ikke demotivert av å skulle løpe der en gang til, hun ga på! Jeg måtte bare heie og rope til henne at jeg digget henne, haha!! Håper ikke jegerne som er uti skogen nå for tiden hørte meg.. :p

Når vi kommer hjem, er det på med Back On Track-dekkenet, og rett opp i godstolen - og VEL fortjent også, spør du meg! ;o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar