fredag 15. februar 2008

Vedlegg til i går

Innlegget i går var skrevet på sterk oppfordring fra Stig, men siden jeg sjelden klarer å få med meg alt jeg skal, må jeg selvsagt tilføye litt i dag.

Glemte jo nemlig å si at på de siste to søkene på banen, ble jeg stående igjen ved start. Når hun fant noe i boks 2, gikk jeg frem og belønnet før jeg sendte henne ut på fortsatt søk, og ble selv stående igjen ved boks 2. Vi har jo tidligere slitt litt med at hun ikke har vært så "rett frem" og bare gått banen, men gjerne gjort noe annet eller ventet på meg eller bare gått over banen som et annet hinder, eller i alle fall at hun hadde tendenser til å tolke hvordan jeg gikk ved siden av banen og markere/snuse ekstra på grunn av det. Så der har vi enda et fremskritt!

Da vi var ferdige med treningen, stod vi og snakket litt; det var bare jeg og Stig igjen da siden de andre to hadde gått for dagen. Jeg klagde over at Tulla er så lite lysten på tur, og ikke ser noe behov for å løpe tulling rundt omkring, og at hun gjerne kan finne på å gå og legge seg i godstolen når hun ser jeg begynner å ta frem turtøyet og kle på meg. Stig foreslo noe lurt syns jeg; jeg kunne jo trene spesialsøk ute! Ganske enkelt i grunn, og forhåpentligvis noe Tulla vil sette pris på. Eller, jeg vet jo at hun vil sette pris på det, men forhåpentligvis vil hun også begynne å vise litt mer glede (og gjerne kreve mer) før tur. Det får vel kanskje ikke hunden til å løpe mer, men kanskje synes hun tur blir litt mer morsomt? I det siste har hun forresten ikke vært så verst; hun har løpt masse faktisk, og sett ut til å kose seg. Det er jo viktig å ha henne i god kondisjon til agilitytreningen begynner, og det er litt vanskelig når hunden ikke samarbeider..!

Ellers snakket vi litt om freestyle og rallylydighet. RallyLP syns jeg høres morsomt ut faktisk, selv om jeg aldri så mye ikke takler vanlig LP. RallyLP kan jeg jo til og med se for meg at vi kan konkurrere i, så nå krysser vi fingre for kurs!

Nå er det snart forelesning i etologi, før jeg håper på å kunne dra hjem og gå på tur med Line og Fenris. Håper det som vanlig er finere vær i Orkdal enn andre plasser... ;o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar