tirsdag 20. mai 2008

Toppers trening!

Det gikk strålende på agilitytreningen i dag! Tulla var i humør, men leke var visst ikke så gøy. Det visste jeg jo, løpsk som hun er, da er det kun mat som står i hodet på henne! :D Men da jobber hun også knallbra for mat, så da går det litt opp i opp; intensiteten opprettsholdes.

Anyways; satte opp mange kombinasjoner over hele banen, ikke i noe bane-mønster, men kun to-tre-fire hinder her og der, hvor hun virkelig skulle få bryne seg på å følge med meg. Og etter å ha feilet en (!!) gang, så fulgte hun med i timen! Hun bråsnudde fra mønet (som hun elsker), og hun også tunellen og bommen. Og forsåvidt alle andre hindre også, og vi prøvde både forlengs og baklengs og i andre rekkefølger. Til slutt tok vi flere kombinasjoner på rad, noe som ikke var planen da jeg satte de opp, så banen ble dertil merkelig, men hun taklet det kjempefint. Bare bra med noen utfordringer! Kjempetoppers fornøyd med innsatsen vår i dag!

Aynï fikk bryne seg på slalåmen, som hun virkelig har begynt å få dreisen på. Og det har hun, uansett hvilken siden jeg går på. Vi bruker fremdeles shape-metoden, og tar kun en og en pinne om gangen (belønning etter hver, dvs annenhver pinne altså). Men hele slalåmen tar hun nå! Selvsagt er det ikke fart på henne, men det er nesten like greit, så lita som hun er.

Dessuten trener hun med mye større forstyrrelser enn det Tulla gjør, for Tulla sitter og bjeffer og hyler for å få trene mer mens jeg og Aynï er på banen. Jeg vet neimen ikke om jeg gidder trene Tulla mer på det. Det er ikke sånn at jeg går tilbake før hun er stille, men jeg orker ikke, gidder ikke trene på at hun skal holde kjeft hele tiden mens jeg trener Aynï.

Stakk innom dyrebutikken på vei hjem, kjøpte noen kg tørrfôr som godis (Eukanuba sensitive skin), som inneholder MYE fisk(elukt). Tulla tror det er tørrfisk, så ekkelt lukter det! Aynï liker tørrfisk, så hun kommer sikkert til å like dette også (selv om kulene er hakket for store for henne). Kjøpte et bur også til Aynï også, Atlas 40. Ikke si det til noen, for vi har egentlig ikke råd til det, men jeg orker ikke, gidder ikke vente. Dessuten har jeg eksamen snart, haha, som om DET hadde noe med saken å gjøre..! Og Aynï vokser nok ut av buret sitt jeg kjøpte for en uke siden, i alle fall ut i fra min standard på bur; jeg liker de litt romslige. De skal tross alt sitte der under trening og sånt, og kurs og diverse, i tillegg til bilkjøring, så da får de heller ha god plass å være på, enn å måtte skvise seg i sammen i bare to stillinger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar