tirsdag 6. oktober 2009

Haste-blogging

Det er så travelt for tiden at jeg knapt rekker å skrive noen ting i denne bloggen.. Jeg jobber vettet av meg føles det som, noe som kanskje er bra? Men for å si det mildt: jeg er MØKK LEI av seinvakter!! Jeg jobber stort sett bare seint, noe som resulterer i at jeg nesten ikke får sett Bjarte. Jeg kommer hjem mellom ti og halv elleve hver dag, og siden han jobber tidlig og skal tidlig opp neste dag (og det uansett ikke går an å sitte oppe hele halve natten), så ser vi hverandre kanskje en time eller halvannen på kvelden. Kjipt. Sånn går det ikke an å ha det i lengden!

Hundene blir også skadelidende stakkars.. Det er begrenset hva jeg får tid til før jeg skal på jobb, jeg har jo også andre ting som må gjøres. Husarbeid for eksempel, eller å delta på forelesninger på skolen, eller generelt skolearbeid. Så siden jeg prioriterer hundene, blir det litt mindre husarbeid, og siden det er noe som er mer tvingende nødvendig enn å skrive i bloggen, blir det lite blogging.

Men sånn kort oppsummert har vi gått noen turer, vi har trent agility (og en dag fant vi vippa knekt! Søren og, nå er den også ute av de hindrene vi kan trene på..), og jeg har gått blodspor med Tulla. På lørdag var Bjarte med og syklet sammen med meg og Tulla, og Aynï fikk også være med. Snakk om ilddåp! Vi syklet hele veien inn til slutten av veien der jeg og Tulla har pleid å sykle (7km), så la vi fra oss syklene og gikk en times tur i skogen før vi syklet tilbake. Aynï fikk løpe løs under skogsturen mens Tulla fikk i oppgave å trekke meg. :o) En flott tur var det, og Aynï taklet syklingen supert! Det var første gang hun var med å sykle, og hun løper foran sykkelen som om hun aldri skulle gjort noe annet, flinkeste nupi'n min det! ;o) Akkurat slik hun var da vi skulle gå på ski første gang også; som om hun ikke skulle gjort annet i hele sitt liv; hun takler det på strak arm (pote?).

I går kom jeg hjem fra skolen, og hva fant jeg? Jo, en ødelagt sko! Det var Aynï som hadde "kost" seg med en (allerede ødelagt) jobbe-sko som tilhørte Bjarte. Rare hunden; hun har ikke ødelagt noe i hele sitt liv før bortsett fra å ha tygd litt på en aviskurv (og selvsagt noen leker), så dette kom litt overraskende. Glad det ikke var en dyr sko, og at det ikke var mine sko, haha!!

I tillegg til "alt annet" har jeg et lite prosjekt gående, og mer info om det kommer senere. ;o) Nå begynner det å haste, og det ser ikke ut til at ting går helt min vei for tiden, men men.. Satser på at det ordner seg.

Egentlig skulle jeg vært og nappet Aynï i dag; skal jo prøve å lære meg denne kunsten selv, men det ble avlyst. Blir napping i morgen eller torsdag, eller kanskje neste uke. Må jo sette av litt tid når jeg skal stå og prakkes med slikt selv, haha!

Men nå skal jeg og hundene gå oss en jordetur; håper de ikke har harvet og sprayet alle jordene, sånn at de kan få løpe litt løs. Men ku/grisebæsj i all pelsen frister virkelig ikke..! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar