fredag 9. oktober 2009

Vinteren kommer tidlig..

I dag har jeg tid til å blogge litt! :o) Det er så mye som skjer for tiden, men det har jeg vel mast om nok i forrige post..

I dag har vi vært og gått tur på et helt nytt sted. At jeg ikke har prøvd å gå der før - det er helt utrolig! Langt ut i skogen, møtte ingen folk, og så lite tegn til at det har vært noen der. Fulgte en sti som vi etterhvert gikk bort fra, krysset en myr og endte opp i villeste skogen før vi fant igjen veien. Skikkelig fint, og hundene løp løs og koste seg. Der skal jeg gå flere ganger, og jeg skal også prøve å gå innover noen avstikker-stier og -veier vi gikk forbi.

På et par av turene vi har vært på, har jeg filmet hundene, og det hadde jo vært litt morsomt å legge ut i bloggen, men jeg må bare finne ut av hvordan jeg får de hit først! ;o)

I går var jeg hos oppdretteren til Aynï; først gikk jeg tur med hundene (mine) i skogen; de fikk løpe løs og herje. Det er tydeligvis noe vilt der, så da er det i grunnen best å bare koble Tulla. Jeg orker ikke å gå å passe på henne som en hauk, så da fikk Aynï løpe løs. Hun eier jo knapt viltinteresse med mindre hun faktisk ser noe, og stort sett er det fugler som flyr lavt hun syns er gøy å løpe litt mot. Møtte et par joggere mens de gikk løs, men hundene er flinke og kommer på plass. Jeg kan fortelle de at det er så sjelden vi blir med slike joggere på tur i skogen, og vi skulle ikke det da heller, så da kunne vi jo bare gå videre.. ;o)

Etterpå skulle jeg lære meg å nappe Aynï. Det er faktisk første gangen jeg napper henne selv, etter valpepelsen kom av i alle fall. Trodde jeg ikke ville komme lenger enn halvveis på hodet, men jammen sann ble jeg ferdig med både det og halen og store deler av kroppen. Så nå gjenstår beina. Fin frisyre, haha; kort på toppen og med "faner" nedover beina som en annen amriss! :p Jaja, har planer om å få tatt resten i helgen, men da er det jo spanieltreff, så en spanielfrisyre er kanskje ikke å forakte??

Ellers kan jeg jo fortelle at mandag for snart to uker siden (altså i slutten av september) satt jeg på skolen og kikket ut vinduet. Det snødde!! Og i dag lå det snø i skogen hvor vi gikk, og i går da jeg var hos oppdretteren til Aynï, lå det snø der også. Kan jo ikke si annet enn at vinteren kommer tidlig i år!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar