fredag 16. oktober 2009

Høsttur

Endelig en fridag!! :D I dag har vi vært i "ny-skogen" vår, der møtte vi en mann med fire pointere; hyggelig å møte andre hundefolk i skogen, så vi slo av en liten prat. Etterpå gikk vi videre til "myra vår" (ja, den har allerede blitt vår, hehe), og jeg tenkte å ta noen bilder. Akkurat nå er jeg på jakt etter det perfekte hodebilde på Tulla, men det er neimen ikke lett å få henne til å slippe ørene ned og samtidig se våken ut! For med en gang jeg ber henne sitte og går fra henne, sitter hun der og ser ut som om hun holder på å sovne så mye hun kjeder vettet av seg.. Jeg prøvde med alt mulig rart; fant ut at hvis jeg la kvister på ryggen hennes slapp hun de ned, men før jeg rakk å komme meg i "posisjon" var de oppe igjen. Prøvde også å putte noe i munnen hennes (men så lite at det ikke var synlig), men matvraket spiste både kvist og strå - haha!! Om ikke annet, så var både lyset og bakgrunnen perfekt, så dit må jeg tilbake igjen med hjelp.. ;o)

Likte lyset på dette bildet kjempegodt, men Tulla ser jo mildt sagt fraværenede ut..


Dette var det nærmeste jeg kom, men jeg vil gjerne ha henne til å se litt mer glad ut..


Og dette mener Tulla om saken..


Nå er det ikke lenge siden vi kom inn; og hundene ligger halvveis våte og slapper av i varmen fra ovnen, fårikålen står og putrer på komfyren, jeg er nydusjet og har fått varmen i meg .. deilig! Vinteren nærmer seg med stormskritt; det er tidvis snø der vi går, og det har vært frost flere dager.

Fikk knipset noen lekebilder av dyrene også (Aynï stakkars må jo også foreviges), så her kommer en liten smakebit fra turen i dag:Tulla trekker


Ikke lett å få et bilde av denne kråkebollen i fart!

Mye enklere når hun står i ro..


Litt lekebilder:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar