tirsdag 10. november 2009

BIMmelim

I helgen, nærmere bestemt lørdag, debuterte Tulla i championklassen på utstilling i Orklahallen. Det gikk da helt fint, og hun endte opp som BIM. Passet meg utmerket at det ikke gikk bedre, da jeg ikke hadde tid til noe gruppefinale siden jeg skulle på jobb.. ;o) BIR ble NUCH Larix Dream For The Future; gratulerer til Solveig og "Sigar" på kennel Våmyradronningen! ;o)

På søndag tok vi oppstillingsbilde av Tulla, og her er det Bjarte som blir kastet i ilden og må stille opp (mye enklere for meg å se at bildene blir okei da).


I helgen deltok også Tullas søster S(u)UCH SVCH Choco Dots Coco-Chanel på utstilling, og hun ble 2. beste tispe i championklassen. Gratulerer til Anna på kennel Baggbo! Her er et bilde av Coco:



I cocker-ringen ble Trym (Casein's Blue Cashmere) BIM, og fikk dermed sitt første CERT! Hayley ble 2BTK i hennes debut i CHK - kjempebra! Grattis Tone og Kristian på kennel Icefern! :D BIR ble NUCH Casein's Caves Of Bermuda, vi gratulerer også derfor Ingunn på kennel Hotsteps!

Nå tar vi en pause fra utstillingslivet en stund, i alle fall for Tullas del. Aynï vil antageligvis bli stilt igjen til neste år, hun har jo hatt en pause nå siden hun har trengt tid på å utvikle seg.

På søndag feiret vi bursdagen min med brask og bram. Det er lenge siden jeg har vært så mett! Det hele startet med en flott tur i skogen, over ei myr og gjennom kratt. Hundene fikk både trekke og løpe løs og kose seg, og vi møtte en mann som stod i skogen og røykte sigar mens han trente jakt med beagelen sin. Høres ut som avslappende trening! ;o) Etterpå var det hjem i dusjen før vi dro for å spise på Boao, en lokal kinarestaurant med deilig Creme Bruleè til dessert! Mmm.. Hodelykt til mørke kvelder i skogen fikk jeg jo i forskuddsgave sist helg, men på søndag fikk jeg penger til å kjøpe meg en skikkelig jakke. Sikler på denne:


Deretter var det hjem for å spise enda mer kake (deilig, hjemmelaget gulrotkake!) og drikke mer kaffe. Så avsluttet vi med film og popcorn. Mett ja!! :D

I går kveld var vi på trening på hundeklubben, men siden de holdt på å rydde sammen etter helgen, hadde vi ingen instruktør. Jeg steppet derfor inn og fikk bryne meg på en liten håndfull unghunder. ;o) Spennende å instruere, og noe jeg godt kunne tenkt meg å gjort igjen! Det var spesielt gøy å se fremgangen til en ung labradorhanne i løpet av den korte stunden vi var der - kontakten var upåklagelig etter litt trening! Det som også var gøy, var at Aynï var så til de grader fokusert - jeg har aldri opplevd lignende med henne! Hun var spinnvill etter å få trene, så vi fokuserte på utgangsstilling. Hun holdt ut mye lengre enn tidligere, men vi klarte likevel å avslutte mens hun var på topp. :o)

I dag har vi bare gått (småløpt?) en tur i skogen, og både jeg og hundene likte å strekke på beina, og være helt alene i skogen en kald høstformiddag.. Vel, helt alene var vi ikke! Tre meter til siden og fire meter opp, satt det nemlig en diger skogsfugl som fant ut at det var best å stikke sin vei akkurat idet vi passerte. Skal si bikkjene ble interessert! Det bråkte noe voldsomt, nesten som om en elg hadde falt ned fra et tre, og jeg tror nok vi skvatt litt alle tre. Neste gang må jeg be den si ifra før den setter avgårde, man kan jo få hjerte i halsen av mindre..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar