søndag 11. november 2007

Utstilling og tur

For å ta utstillingen i går først; Tulla var litt merkelig. Vi har ikke fått trent så mye på utstillingsteknikk, grunnet været i hovedsak. Har trent litt inne, men prioritert andre ting gitt. Skulle nok ikke gjort det, for hun var ikke helt trygg på hva hun skulle gjøre i ringen, noe som førte til at jeg måtte holde henne godt i halen og hodet for at hun ikke skulle trekke seg. Sånt er ikke gøy syns jeg, for jeg er ikke så opptatt av utstilling. Og skal vi først på utstilling, så skal hun synes det er morsomt. Noe jeg ikke fikk henne til å føle i går. Det gjorde jo at jeg ikke fikk til å stille henne skikkelig, hun var utilpass og falt helt sammen. Kritikken ligger på hjemmesiden, under utstilling. Var innom en tur i dag også, og da var hun så rar; hun likte seg liksom ikke. Var ikke noe spesielt hun gjorde, bare en følelse jeg fikk. Det er vel det verste med hele utstillingen syns jeg, men vi trenger ikke å gå på utstilling mer, vi har det vi trenger til et eventuelt annet championat (hvis det skulle bli aktuelt).


Men tilbake til i går; hun var til tider veldig "på", og syns ting var bare moro og gøy, og uredd og selvsikker. Skulle leke med Fenris (som prøvde å oppføre seg fint stakkars), og så skulle hun ha tak i noen godiser jeg hadde lagt på en benk bak den sammenleggbare buret hennes. Hun trengte seg forbi mellom buret og stolen min, og da hun ikke fikk tak i de, tok hun like godt og hoppet oppå buret, så det klappet sammen! Hun var jo storfornøyd med det, om enn litt forvirret, men godis fikk hun i alle fall tak i..!

Tulla drar.

For å få den ekle følelsen av utstilling ut av kroppen, gikk jeg og Line på tur med bikkjene. De koser seg sånn sammen nå, og Fenris leker mer med Tulla nå enn første gangen Spot var med. Han har vel funnet ut at han har tid til begge deler, og Spot har kanskje funnet ut at han kan dele Fenris litt med Tulla. Vi gikk ganske langt, på en skogsvei med masse snø. Hundene fikk virkelig løpt fra seg, etter at de hadde trukket oss et stykke først.

Gode og slitne, og fulle av snøballer i pelsen (dress skal huskes neste gang). Fikk testet ut kameraet litt også, men jeg satte det bare på auto, for jeg har ikke fått tid til å sette meg inn i det enda.

En skikkelig hundefloke!


Hadde julebord her hos oss i går, og for Tullas del var jo det fint. Masse kos og mating fra bordet syns hun bare var stas! Fikk kommentarer på at hun var så rolig, at vi nok var flinke med henne siden hun var sånn, og at det bare lyste snillhet og godhet fra henne. Koselig å høre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar